Yoquvni nazorat qilish yonilg'i quyish mashinalarida
Kichik baklardan tortib katta sisternalargacha
40% gacha yoqilg'i tejamkorligi
O'z ishlab chiqarish
Nazorat qilinmaydigan yonilg'i quyish mashinasini haydovchilar uchun oson daromad manbai sifatida qiyoslash mumkin. O'z egasi uchun ishlashi va unga daromad keltirishi kerak bo'lgan uskunalar har oyda o'n minglab rubl yo'qotadi. Bu MONTRANS yonilg'i nazorat qilish tizimi paydo bo'lishidan oldin edi.
Modernizatsiya natijasida yonilg'i quyish mashinasi mobil, raqamli va yuqori texnologiyali yoqilg'i quyish shoxobchasiga aylanishi mumkin.
Zamonaviy yoqilg'i nazorati ATZda
MONTRANSning zamonaviy yechimlari avtoparkdagi yoqilg'i harakatini to'liq shaffof qiladi. Sun'iy yo'ldosh monitoringi korxonada yoqilg'i-moylash materiallarini qabul qilish va tarqatishda inson omilining ta'sirini bartaraf etadi. Yoqilg'i tashuvchi mashinalarda hisob ikki asosiy qismdan iborat. ▸ Birinchi qism — tortuvchi mashinaning o'z yoqilg'i sarfi (MONTRANS raqamli yoqilg'i darajasi datchiklari yordamida nazorat qilinadi). ▸ Ikkinchi qism — boshqa transport vositalariga yoqilg'i-moylash materiallarining qabul qilinishi va berilishi. Buning uchun MONTRANS yoqilg'i hisoblagichi (KUT) mo'ljallangan.
KUT benzovozlarda (ATZ) yoqilg'i tarqatish va nazorat qilishning eng yangi avtomatlashtirilgan boshqaruv tizimidir. Ushbu qurilma korxonalarda yoqilg'i-moylash materiallarining to'liq aylanishi haqida ma'lumot yig'ish, saqlash va uzatish uchun mo'ljallangan: ombor yoki neft zavodidan yuklash, yoqilg'ini stasionar omborlarga yetkazish va quyish, stasionar omborlardan yoqilg'i quyish mashinalariga yoqilg'ini quyish, texnikalarni yoqilg'i quyish mashinalaridan yoqilg'i bilan ta'minlash, har bir alohida texnikaning yoqilg'i sarfini nazorat qilish.
Kontroller baklar, sisternalar va stasionar sig‘imlardagi yoqilg‘i darajasini aniqlaydi. Yoqilg‘i quyishdan oldin, KUT haydovchi va mashinani identifikatsiya qiladi. Kontroller mexanik hisoblagichdan ma'lumotlarni olib, yoqilg'i quyish pistoleti orqali qancha yoqilg‘i o‘tganini ko'rsatadi. Qurilma operatorga yoqilg‘i quyish sanasi, vaqti va geografik koordinatalarini uzatadi.
Zarurat tug‘ilganda har bir elektron karta uchun kunlik yoqilg‘i berish limiti belgilanishi mumkin. Natijada, haydovchi belgilangan normadan ortiq yoqilg‘i olish imkoniga ega bo‘lmaydi. Kontroller ma'lumotlarni GSM yoki WI-FI kanallari orqali serverga uzatadi.
MONTRANS uskunasi xavfli yuklarni tashish uchun mo'ljallangan barcha turdagi avtomobillarga o‘rnatiladi, jumladan yonilg'i quyish mashinalariga ham. Bunday hollarda kompaniya portlashdan himoyalangan datchiklar, xavfsiz signal olish uchun maxsus qurilmalar va himoyalangan ulanish kabellaridan foydalanadi.
MONTRANS uskunalari barcha xavfli yuklarni tashish uchun mo'ljallangan avtomobillarga o‘rnatiladi. Yoqilg‘i quyish mashinalarida kompaniya yuqori aniqlikdagi yoqilg‘i harakatini nazorat qiluvchi innovatsion yechimlarni qo‘llaydi, bu esa jarayonlarni maksimal darajada xavfsiz qilishga yordam beradi.
Buyurtmachining istaklariga ko‘ra, avtomobil kabinasiga yoqilg‘i hajmi indikatorini (LLD) o‘rnatish mumkin. Displeyda yoqilg‘i quyish mashinasidagi barcha baklardagi hozirgi yoqilg‘i miqdori ko‘rsatiladi. Indikator haydovchiga GSm hajmini nazorat qilishga yordam beradi va yoqilg‘i zaxirasini vaqtida to‘ldirish imkonini beradi.
Masalan, elektr zanjirlarida portlashdan himoyalangan blok (BIS) qo‘llaniladi, bu blok portlash xavfi bo‘lgan zonada joylashgan yoqilg‘i darajasi datchigini xavfsiz zonada joylashgan tashqi qurilma bilan bog‘laydi.
BISni yoqilg‘i darajasi datchigi bilan bog‘lash uchun maxsus kabellar (KTZ) ishlatiladi. Kabel metall qoplama va PVC izolyatsiyasi bilan simlarni himoya qiladi. KTZ uzunligi 10 dan 20 metrgacha bo‘lishi mumkin.
Shuningdek, sxemada signal olish qurilmasi (USS) qo‘llaniladi. U hisoblagich va ko‘rsatkich orasida o‘rnatiladi. USS hisoblagich milining aylanishini elektr impulslariga aylantiradi va ularni MONTRANS bort terminaliga uzatadi. Impulslar soni berilgan yoqilg‘i hajmiga proporsionaldir. USS yordamida yoqilg‘i quyish mashinasiga tushgan yoqilg‘i hajmini va berilgan GSm miqdorini nazorat qilish mumkin. Signal olish qurilmasi hisoblagichning metrologik tekshiruvini buzmaydi va kalibrlashni talab qilmaydi.
✔ Korxonadagi yoqilg‘i harakatining to‘liq tsiklini nazorat qiladi ✔ Yoqilg‘ini uzatish jarayonidan inson omilini chiqaradi ✔ Yoqilg‘i quyish va tushirish haqida ma'lumot yig‘ish, saqlash va uzatishni ta'minlaydi ✔ Operatorga quyish sanasi, vaqti va joylashuv koordinatalarini uzatadi ✔ Murakkab iqlim sharoitlarida ishlash imkonini beradi ✔ Standart yoqilg‘i berish hisoblagichiga ulanadi ✔ Yoqilg‘i berish hajmi bo‘yicha kunlik limitlarni belgilash imkoniyatini beradi ✔ Qog‘oz hujjatlarni kamaytirib, elektron hisob-varaqalarni olish imkonini beradi ✔ Yoqilg‘i sarfini maksimal darajada xavfsiz nazorat qiladi ✔ Xodimlarning ish vaqtini tejaydi ✔ Korxona byudjetida sezilarli tejamkorlikni ta'minlaydi
Nazorat qilinmaydigan yoqilg‘i sarfi uzoqdagi ob’ektlarda har bir avtopark egasi uchun bosh og‘rig‘idir. Ko‘chma sisternalar transportni Sibirning kon maydonlarida, yer ostida konlarda, dalalarda, tog‘larda, uch o‘lchovda va hatto Makaryov telba qo‘yayotgan joylarda yoqilg‘i bilan ta’minlaydi. Masalan, bir bakishga 10 tonna dizel quyilgan bo‘lsa, mashina baklariga qancha yoqilg‘i kiritilganini faqat yoqilg‘i quyish mashinasi haydovchisi biladi. Ba’zan benzovozdagi yoqilg‘ining yarmigacha "yo‘qolishi" hollari kuzatilgan.
Transport monitoring tizimi vaziyatni korxona rahbariyatining foydasiga qarab keskin o‘zgartirdi. Telematika yoqilg‘i sarfini GLONASS/GPS kanallari orqali nazorat qiladi. Har bir avtomobilning bakidagi yoqilg‘i darajasi datchiklari (YDD) real vaqt rejimida yoqilg‘i hajmi haqida ma'lumot beradi. Dispatcher kompyuter monitorida texnikani quyish, neft mahsulotlari sarfi va tushirishlarni ko‘rishi mumkin. Yoqilg‘i quyish mashinasiga esa yoqilg‘i nazorati qurilmasi (KUT) o‘rnatiladi. Ushbu quyish moduli avtomobil transport korxonalarida yoqilg‘i tarqatish va nazorat qilish sohasidagi so‘nggi yangilikdir. KUT kompaniya ichidagi yoqilg‘i harakatini to‘liq shaffof qiladi va byudjetni 30% gacha tejashga yordam beradi. Bunday tejashning muhim omillaridan biri yoqilg‘i berish jarayonidan inson ishtirokini chiqarishdir. MONTRANS yoqilg‘i sarfini nazorat qilish tizimi onlayn avtomatik rejimda ishlaydi, bu operatorning ishini va avtoparkni texnik xizmat ko‘rsatishni sezilarli darajada soddalashtiradi.
MONTRANS kontrolleri ko‘p funksiyali qurilma bo‘lib, u yorug‘ neft mahsulotlarining harakatini yig‘adi, ma'lumotlarni saqlaydi va bulutli xizmatga uzatadi. Nazorat yoqilg‘i omboridan yoqilg‘i tashuvchi sisternalarga yuklashdan boshlanadi. Keyinchalik, KUT yoqilg‘ini stasionar omborlarga tushirish, keyingi peristalka, yoqilg‘i quyish mashinalariga olib o‘tish, texnikaning ish joyiga dizel yoki benzin yetkazib berish va har bir mashina uchun yoqilg‘i taqdim etishni kuzatadi. Yoqilg‘i quyish mashinasidagi yoqilg‘i miqdori doimiy ravishda kompaniya serveriga uzatiladi. Dispatcher yoqilg‘ining kirishi, quyishlarni nazorat qiladi, limitlar va yoqilg‘i olish huquqiga ega texnikaning parametrlarini tekshiradi. Agar texnika GSM signal zonasidan tashqarida ishlasa, MONTRANS quyish moduli oflayn rejimga o‘tadi va davom etadi. Aloqa qayta tiklanganda ma'lumotlar yangilanadi.
KUT har qanday yoqilg‘i saqlash idishida qo‘llanilishi mumkin - stasionar bak yoki mobil yoqilg‘i quyish mashinasida bo‘lsin. Qurilma nasos, hisoblagich va yoqilg‘i filtri o‘rnatilgandan so‘ng o‘rnatiladi. Yoqilg‘i quyish mashinalarida qurilma standart yoqilg‘i berish hisoblagichiga ulanadi.
Yoqilg‘i quyishni boshlashdan oldin, MONTRANS kontrolleri haydovchi va transport vositasini identifikatsiya qiladi. Kompaniya administratorlari dasturda yoqilg‘i olishi mumkin bo‘lgan barcha shaxslar parametrlarini belgilaydi. Ma'lumotlarni tekshirish va quyish uchun ruxsat olish bir nechta usullarda amalga oshirilishi mumkin:
klaviaturada pin-kodni kiritish
plastik karta qo‘llash
kontaktlarsiz RFID-teglar yordamida
karta yo‘qolganda - serverdan masofadan avtorizatsiya
Igor' Yelsukov, GК «MONTRANS» tahlil bo‘limi rahbari: «ATP rahbariyati talabi bo‘yicha har bir texnika uchun o‘zgaruvchan, kunlik, haftalik yoki oylik yoqilg‘i berish limitlarini belgilash mumkin. Shunday qilib, haydovchi dasturda belgilangan miqdordan ortiq yoqilg‘i quyish imkoniyatiga ega bo‘lmaydi. Limitlar onlayn rejimda barcha yoqilg‘i quyish mashinalarida yangilanadi. Kontrollerni yangi transport vositalariga ham, allaqachon ishlatilayotgan texnikaga ham o‘rnatish mumkin. Avtomatik TRK 12, 24, 220 yoki 380 Volt voltajda ishlashi mumkin».
KUT MONTRANS quyidagi afzalliklarga ega:
Avtoparkdagi GСM harakatining to‘liq nazorati
Yoqilg‘i harakatining barcha ma'lumotlarini yig‘ish va saqlash
Yoqilg‘i tarqatishda inson omilining ta'siri bartaraf etilgan
Yoqilg‘i quyish joyining koordinatalarini, sanani va vaqtni qayd etadi
Har qanday iqlim sharoitlarida ishlaydi
Yoqilg‘i berish limitlarini o‘rnatadi
Elektron hisob-varaqalardan foydalanish
Xodimlarning ish vaqtini tejash
Kompaniya byudjetida tejamkorlik
Aleksandr Seleznev, GСM va BDD bo‘yicha muhandis, «KVS International» kompaniyasi: «Kameralarni o‘rnatgandan so‘ng, har bir quyishda 50-100 litr yoqilg‘i kam quyilishi holatini aniqladik. Ayblanuvchilarga videoyozuvlarni taqdim etdik. O‘g‘irlangan GСM summalarini ularning ish haqlaridan ushlab qoldik».
Avtomatik yoqilg‘i berish tizimi turli parametrlar bo‘yicha sozlanishi mumkin va KUT MONTRANS har xil sohalarda faoliyat yuritayotgan kompaniyalar ehtiyojlariga moslashtirilishi mumkin. Terminal yuqori darajada vibrotsiya, zarbalar, namlik va changdan himoyalangan. Bundan tashqari, quyish moduli har qanday hisob tizimlari bilan integratsiya qilinadi. Masalan, «KVS International» kompaniyasi GENTAX isitish texnikasi uchun yoqilg‘i tanklariga kontrollerlar o‘rnatdi. Tanklarning hajmi 500 va 1500 litrni tashkil etadi. Rahbariyat haydovchilar katta miqdorda dizel yoqilg‘isini o‘z ehtiyojlari uchun o‘g‘irlayotganidan shubhalangan. Bundan tashqari, ikki tomonlama nazorat uchun MONTRANS DVR videonazorat tizimi o‘rnatildi. Kameralar tanklarning qopqoq qismlariga va «orqaga qaytarish» joyiga yo‘naltirildi.
So‘nggi yil davomida KUT MONTRANSni qo‘llash tajribasi avtoparklarda GСMni 30%gacha tejashni ko‘rsatdi. Shu bilan birga, kontroller o‘z xarajatlarini 3 dan 6 oygacha qaytaradi.